Jostiband

IMG_0977.jpg

Laatst werd mijn moeder benaderd om te komen werken voor het hostessbureau waar ze ingeschreven staat, maar zelf had ze al van alles op de planning. Aangezien het evenement aardig dichtbij kwam waren ze enigszins dringend op zoek naar personeel. Omdat ze zelf niet kon stelde ze voor of haar dochter, ik dus, kon komen werken. Daar werd enthousiast op gereageerd en voor ik het wist stond ik bij het desbetreffende bureau ingeschreven. Klaar voor de eerste werkavond. En wat voor eentje, in het Ziggo Dome bij het vijftig jarig jubileumconcert van de Jostiband!

Op het aanbod om daar te mogen werken kon ik absoluut geen nee zeggen. Ik vind het heerlijke mensen, lief en goudeerlijk. Sterker nog, in groep één van de basisschool was mijn eerste ‘vriendje’ een jongen met het syndroom van Down. Om bij het evenement aanwezig te zijn gaf ik snel mijn kledingmaten door en kon ik zo een paar dagen later beginnen. Met een aantal dames van een ander bureau reisde ik van Leiden naar Amsterdam. Bij aankomst kregen we keurige mantelpakken aangereikt van het merk Oger. Na het omkleden maakten we snel een verdeling en ik moest in een aparte ruimte de sponsoren ontvangen. Ergens heel leuk, anderzijds maak ik dan weinig mee van de mensen waar het écht om gaat. De ene keurig in het pak geklede heer of dame kwam er na de andere. Het liep geen storm, maar bij de reguliere ingang blijkbaar wel. Al snel moest ik daar bijspringen. Het systeem van tickets scannen deed niet wat het moest doen en alles werd vervolgens ouderwets met het oog gecontroleerd. Hele groepen mensen met of zonder een beperking kwamen voorbij. Allemaal even vriendelijk. Ze stelden zichzelf voor, gaven een hand, zwaaiden en waren blijer dan wie dan ook.

Nadat onze dienst erop zat mochten we nog even in de zaal kijken. De laatste nummers hebben we meegenoten van het hele spektakel. Guus Meeuwis, Maan, Ellen ten Damme, Gerard Joling en René Froger zagen we allemaal hun steentje bijdragen aan de show. Op het plein buiten had ik Albert Verlinde al even gespot. Ook koning Willem-Alexander was van de partij, maar die zat verscholen tussen alle andere gasten. Want ja, een uitverkocht Ziggo Dome ziet er best goed gevuld uit. Een trotste bezoeker wist de opmerking al te maken ‘dat wat Madonna niet is gelukt, lukt de Jostiband wel’. Na afloop zag ik een berichtje in hoofdletters geschreven van mijn vriendje met de mededeling dat ik te zien was op het acht uur journaal van RTL. En ja hoor, achter de presentator zie je mij keurig met de handen op de rug bezoekers ontvangen.

Geef een reactie

