Koken

DSA_8640.jpg

Als er iets een luxe is sinds ik samenwoon dan zijn het wel de maaltijden die ik voorgeschoteld krijg. Een vriendje met liefde voor koken is heerlijk. Tot nu toe heeft bijna ieder etentje de allure zoals in een chic restaurant. Met als uitzondering de avond dat we de frituurpan hebben aangegooid. Voor mijn werk had ik eens een doos kipnuggets van een groothandel gekregen. Het was weggooien of meenemen. Om de vriezer iets leger te krijgen moesten we er toch maar eens een begin aan maken.

Op de foto zie je een heerlijk recept van ravioli met een gepocheerd ei, basilicum en pijnboompitten. Op smaak gemaakt met wat witte wijn en knoflook. Het dessert bij de film daarna mocht er ook zijn. Merengue met vanillekwark en vers fruit. Overdag hadden we verschillende soorten fruit gekocht op de markt en dat nuttigden we erbij. Zo hadden we van de week ook heel wat appels in huis gehaald. Met het warme weer een lekkere en gezonde snack. Zoals vaak met fruit, althans bij mij, kwam het niet op. Om er toch nog iets mee te doen maakte hij er een appelcompote van om door de Griekse yoghurt voor het ontbijt te serveren. Heel vervelend.

Het is niet eens zo dat er allerlei kookboeken voor opengeslagen moesten worden. De meeste recepten worden voornamelijk uit bladen zoals de Allerhande gehaald. Inmiddels liggen er stapels tijdschriften en uitgescheurde recepten in de boekenkast. Nu we meer samen zijn en de tijd hebben om een wat specialer gerecht uit te proberen, groeit de stapel met gemaakte recepten aanzienlijk. Ik ben benieuwd wat voor een lekkernijen er nog allemaal voorgeschoteld gaan worden. Hoewel er ook voldoende salades tussen hebben gezeten, ben ik toch maar vast naar sportschool abonnementen gaan kijken.

Geef een reactie

