Delft

Delft

Ze zeggen het wel eens, maar het is ook zo. De tijd kan voorbij vliegen. Het is de maand maart en de eerste zonnige dagen zijn weer geweest. Het voorjaar staat voor de deur en ik woon alweer bijna een halfjaar in Delft. Ook hier voel ik mij weer thuis, tussen de oude panden en studenten. Het heeft een fijn sfeertje en ik kan niet wachten tot de terrassen weer afgeladen vol zitten.

Dat het een studentenstad is, daar wordt je zo nu en dan aan herinnerd. Zo wil het wel eens voorkomen dat ik voor mijn werk tamelijk vroeg op pad moet. Al fietsend naar de trein kom ik tal van jongeren tegen die de nacht al feestend hebben beleefd. Ook bij de trein blijft het niet onopgemerkt. Zodra de treindeuren opengaan komen daar niet enkel aangeschoten jongeren uit, maar ook de walm van alcohol die ze met zich meedragen. Welkom in Delft.

Juist dat levendige spreekt mij eigenlijk wel aan. Het samengaan van studenten, gezinnen en toeristen maakt het tot de bruisende stad die het is. Na Antwerpen, is ook Delft weer een prima plek om jezelf thuis te mogen voelen.

 

 

Geef een reactie

